Hur felanmäler jag?
1. Skapa konto
För att kunna skapa en felanmälan måste du skapa ett konto. Detta gör du genom att skapa ett konto eller om du har ett konto kan du logga in via knappen "Logga in".
2. Rapportera fel
När du är inloggad går du till kartan där du kan påbörja en ny felanmälan genom att klicka på knappen "Ny felanmälan". Då öppnas en sida ovanpå kartan där du kan fylla i information om felet.
Steg 1. Välj plats på kartan, detta görs genom att klicka på kartan där felet finns.
Steg 2. Fyll i information om felet, du kan snabbt fylla i all text med vårat autofyllningsverktyg om du först lägger upp en bild och sedan klickar på "Generera rapport från bild".
Steg 3. Skicka in rapporten, när du har fyllt i eller dubbelkollat att informationen stämmer kan du skicka in rapporten genom att klicka på "Skicka felanmälan".
3. Följ upp
När du har skapat en felanmälan kan du följa dess status genom att gå till din Profil på kartan genom att gå till kartsidan och klicka på "Min profil". Där kan du se alla dina felanmälningar och klickar du in på en av dem kan du se dess status och kommentarer från andra användare eller kommunen.
Du får även mail när något av dina ärenden uppdateras, så du behöver inte kolla in på sidan varje dag.